Intr-o
era a informatiei, abilitatea de a
reactiona rapid si eficient la diferitele necesitati este cel mai important
factor in orice domeniu de activitate al societatii. In acest caz, volumul si
complexitatea informatiilor care se vehiculeaza pot fi covarsitoare, iar
eficienta folosirii informatiilor depinde in cea mai mare masura de capacitatea
de organizare a unui volum mare de date intr-un timp cat mai scurt.
Am
elaborat aceasta lucrare din nevoia de a facilita fluxul lucrarilor
in interiorul unei institutii, in speta Oficiul de Cadastru Bucuresti,
si pentru o mai buna monitorizare a modului de solutionare si finalitatea acestora.
Oficiul
de Cadastru Bucuresti se ocupa cu
avizarea din punct de vedere tehnic a
documentatiilor cadastrale. Pentru a putea tine o evidenta clara a tuturor
lucrarilor intrate in institutie s-a implemetat un sistem informatic cu
ajutorul caruia sa se poata controla fluxul datelor. Acest sistem informatic
va cuprinde doua fluxuri de date:
1. unul
care va fi format din partea tehnica a documentatiilor intrate in institutie;
2. si
celalalt care va cuprinde toate cererile provenite din exterior si cele
interne.
Obiectul
acestei lucrari va fi realizarea celui de al doilea flux mai sus amintit.
Pentru
un control cat mai exact al lucrarilor intrate in institutie, sistemul
informatic va fi accesat de trei tipuri de operatori si anume operatori de
nivelul 0 (manager), 1 ( sef serviciu),
2 (operator –personalul din subordinea fiecarui serviciu).
Operatorii de nivel 0 sunt acei operatori care
hotarasc catre ce departamente vor fi repartizate diferitele tipuri de lucrari
in functie de obiectul acestora.
Odata cu repartizarea, managerul stabileste termenul de solutionare al fiecarei
lucrari in parte in functie de specificul acesteia.
Fiecare
operator de nivel 0 va putea in permanenta urmari stadiul de rezolvare in care se afla lucrarile prin intermediul
unor cautari avansate dupa nr. inregistrare, data, petent, proprietar, adresa,
tip lucrare.
Aceste lucrari vor fi repartizate serviciilor din cadrul institutiei pentru a
fi rezolvate. In cazul in care solutionarea unei lucrari este de competenta
unui singur serviciu, acesta o va rezolva ,, definitiv”, urmand ca lucrarea sa
intre pe fluxul de avizare al managerului, ulterior aceasta putand fi ridicata
de la registratura de persoana interesata in mod direct de solutionare sau ii
va fi expediata prin posta.
Daca rezolvarea unei lucrari implica
colaborarea mai multor servicii, atunci dupa o rezolvare partiala in primul
serviciu, aceasta va fi repartizata de catre seful primului serviciu catre
serviciul caruia I se solicita colaborarea si acesta adauga rezolvarea sa la
rezolvarea serviciului anterior si o da mai departe.
Operatorul de nivel 1, va fi reprezentat de
seful de serviciu care va putea efectua urmatoarele operatiuni printre care :
repartizarea lucrarilor personalului din subordine, valideaza solutionarea
lucrarilor definitiv sau temporar.
In
cazul in care o lucrare este solutionata temporar, aceasta este distibuita serviciului caruia I se solicita
colaborarea.
Operatorul
de nivel 2 este reprezentat de personalul din subordinea fiecarui serviciu si a
carui sarcina o reprezinta solutionarea lucrarilor intrate pe propriul
flux.
Prin solutionarea unei lucrari se
intelege adaugarea la flux a unei note de rezolvare si a fisierului prin care
s-a facut raspunsul la lucrarea respectiv, plus valoarea chitantei ce va trebui
platita de catre petent in cazul in care
rezolvarea lucrarii implica plata unei sume de bani catre institutie. Pentru a citi continuarea clic AICI și descarcați cartea gratis.
Trimiteți un comentariu Blogger Facebook