Speed Simplu

0
Prin potenţialul său, atât natural cât şi antropic, staţiunea Vatra Dornei, respective depresiunea Dornelor, se impune atât pe plan naţional cât şi internaţional, aflându-se în acelaşi timp printer principalele zone turistice ale României.
            Disciplinele ştiinţifice ce au ca obiectiv de cercetare activitatea turistică sunt variate, de la economia şi organizarea turismului, la marketing în turism, de la statistică şi strategie în turism la geografia turismului.
            Prezenta lucrare, cu titlul „Strategii de dezvoltare a turismului privind staţiunea Vatra Dornei (după 1989)”, urmăreşte să prezinte potenţialul turistic natural şi antropic, valorificarea lui la ora actuală, cât şi premisele şi direcţiile strategice de dezvoltare în acest aval. Proiectele concepute în acest sens, s-au realizat şi au fost gândite în funcţie de elementele naturale, antropice, sociale, economice ce stau la baza funcţionării activităţii turistice în staţiunea Vatra Dornei dar şi în arealul apropiat.
            În vederea obţinerii informaţiilor necesare întocmirii acestei lucrări, a fost necesară deplasarea în avalul depresiunii Dornelor şi respectiv staţiunea Vatra Dornei. În acest sens am luat contact cu diferite instituţii cât şi cu birouri din cadrul acestora, respectiv Primăria municipiului Vatra Dornei prin Departamentele de Dezvoltare Strategică şi Integrarea Europeană dar şi Serviciul de Promovare şi Dezvoltare a Turismului şi Salvamont.
            O altă  sursă de informare a fost reprezentată de centrul de Formare şi Inovaţie pentru dezvoltare în Carpaţi (CEFIDEC – Vatra Dornei), o instituţie de nivel naţional, al cărei scop este acela de a dezvolta satele montane, a gospodăriilor ţărăneşti, punând bazele aici turismului rural şi agroturism. Informaţii necesare au fost obţinute şi în urma discuţiilor avute cu oameni din zonă, dar şi de la unităţile de cazare, cele din urmă refuzând oferirea de informaţii în plus faţă de cele aflate pe pliantele din cadrul acestor structuri.
           
            Prezenta lucrare cuprinde patru capitole, ce încearcă să prezinte faptul că potenţialul natural, antropic nu este suficient în dezvoltarea unei zone turistice, ea trebuie susţinută de un management adecvat zonei, de o putere economică şi de o strategie bine  pusă la punct, în vederea amenajării şi reamenajării cadrului turistic existent cât şi demararea unor noi proiecte în obţinerea  unor venituri complementare dar şi ridicarea nivelului de trai.

Continuarea  cartii o puteti descarca de AICI

Trimiteți un comentariu Blogger

 
Top