Prin potenţialul său, atât natural cât şi
antropic, staţiunea Vatra Dornei, respective depresiunea Dornelor, se impune
atât pe plan naţional cât şi internaţional, aflându-se în acelaşi timp printer
principalele zone turistice ale României.
Disciplinele ştiinţifice ce au ca obiectiv de cercetare activitatea
turistică sunt variate, de la economia şi organizarea turismului, la marketing
în turism, de la statistică şi strategie în turism la geografia turismului.
Prezenta
lucrare, cu titlul „Strategii de dezvoltare a turismului privind staţiunea
Vatra Dornei (după 1989)”, urmăreşte să prezinte potenţialul turistic natural
şi antropic, valorificarea lui la ora actuală, cât şi premisele şi direcţiile
strategice de dezvoltare în acest aval. Proiectele concepute în acest sens,
s-au realizat şi au fost gândite în funcţie de elementele naturale, antropice,
sociale, economice ce stau la baza funcţionării activităţii turistice în
staţiunea Vatra Dornei dar şi în arealul apropiat.
În
vederea obţinerii informaţiilor necesare întocmirii acestei lucrări, a fost
necesară deplasarea în avalul depresiunii Dornelor şi respectiv staţiunea Vatra
Dornei. În acest sens am luat contact cu diferite instituţii cât şi cu birouri
din cadrul acestora, respectiv Primăria municipiului Vatra Dornei prin
Departamentele de Dezvoltare Strategică şi Integrarea Europeană dar şi
Serviciul de Promovare şi Dezvoltare a Turismului şi Salvamont.
O
altă sursă de informare a fost
reprezentată de centrul de Formare şi Inovaţie pentru dezvoltare în Carpaţi
(CEFIDEC – Vatra Dornei), o instituţie de nivel naţional, al cărei scop este
acela de a dezvolta satele montane, a gospodăriilor ţărăneşti, punând bazele
aici turismului rural şi agroturism. Informaţii necesare au fost obţinute şi în
urma discuţiilor avute cu oameni din zonă, dar şi de la unităţile de cazare,
cele din urmă refuzând oferirea de informaţii în plus faţă de cele aflate pe
pliantele din cadrul acestor structuri.
Continuarea cartii o puteti descarca de AICI
Trimiteți un comentariu Blogger Facebook